Blogger Widgets
Selamat Datang Ke Laman Mr.S... Semoga Anda Bergembira Dalam Melayari Blog ini... Jangan lupa Follow, Like, Share Dan Comment ye!! ^_^ Terima Kasih!!!

Thursday 16 February 2012

Mas Kahwin, Lain Tempat, Lain Harga


Assalamualaikum =)

Kaifa halukum jamia'n? Hehe ^_^ maksudnya ' apa khabar semua? ' Korg semua sihat tak? Mr.S doakan semua sihat-sihat belaka lah ye. Okey baiklah, entry kali ini Mr.S nak ceritakan tentang mas kahwin.

Ya, Mas Kahwin. Korg semua sure tau kan setiap negeri dekat Malaysia ni lain-lain nilai mas kahwinnya. So Mr.S suka untuk berkongsi tentang mas kahwin ni. Dalam entry ni Mr.S just tunjukkan je nilai mas kahwin yang terdapat pada setiap negeri. Nak tak nak korg semua mesti terima dengan hati yang terbuka untuk membina mahligai yang akan bahagia nanti ye. Mr.S doakan untuk semua. AMIN =)

Kenapa lain-lain harga nya? Mr.S pun terfikir juga. Ada sebabnya kenapa mas kahwin dekat Malaysia lain nilainya. Tapi dalam sedar tak sedar, mas kahwin ni merupakan tanggungjawab sebagai seorang suami kepada isteri. Baru-baru je kahwin, terus ada tanggungjawab. Betapa pentingnya nilai tanggungjwab dalam Islam.

Berikut adalah mas kahwin yang terdapat di Malaysia :

KLIK UNTUK LEBIH JELAS!

Dah tengok? So apa perasaan korg? HAHA =D. Mr.S bukan suruh korg break untuk dapat isteri yang murah mas kahwinnya, tidak. Mr.S doakan kepada sesiapa yang bakal berkahwin tu akan bahagia dunia akhirat okey. Untuk mencapai sesuatu yang kita inginkan, pengorbanan itu amatlah penting. Nak tak nak korg bayar je mas kahwin tu. (kehkehkeh =D)

Kepada yang belum tu, korg sabar je. Jodoh di tangan Tuhan. Allah menjadikan makhluknya berpasang-pasangan. So korg jangan risau, tunggu masa je. InsyaAllah, korg akan dapat yang baik. Dan ingat, Lelaki Yang Baik Untuk Perempuan Yang Baik. Okey? Sama-sama kita jadi baik. (^_^)v Peace!

May Allah bless us

Assalamualaikum =)

No comments:

Post a Comment