Blogger Widgets
Selamat Datang Ke Laman Mr.S... Semoga Anda Bergembira Dalam Melayari Blog ini... Jangan lupa Follow, Like, Share Dan Comment ye!! ^_^ Terima Kasih!!!

Thursday 26 January 2012

Hidup Seperti Lalang




Assalamualaikum =)

Hidup jangan jadi macam lalang. Kadang-kadang ke utara, selatan, timur, barat, tenggara, barat daya, barat laut, atau ke timur laut. Manusia macam lalang ni hidup tak menentu. Suka ikut belakang badan orang. Orang ke tandas, dia ke tandas, orang terjun, dia pun nak terjun jugak (=.=')

Manusia yang bermatlamat susah nak follow ass orang lain. Bukan susah tapi memang orang tu tak reti nak jadi macam lalang. Bukan semua manusia macam ni. Independent! Tapi lumrah kita sebagai manusia biasa memang kene sesuaikan diri kita dengan suasana masa tu.

Bukan senang kita nak sesuaikan dengan keadaan sekeliling. Sesetengah orang memang terjerat dengan benda yang positive. Misalan, dalam satu kumpulan ada seorang yang paling menonjol. Mesti ada punya. Dan kita yang tidak berpengaruh dengan apa-apa mungkin akan tertarik dengan orang tersebut. Ini yang orang kata lalang.

Lain pulak dengan sesetengah manusia yang berpendirian. Mereka bukan sombong tapi yakin dengan diri dia. Dalam hal-hal yang tertentu jek mereka akan dengan orang tu. Manusia yang macam ni boleh dianggap sebagai self-sufficient. Tapi bukan semua sempurna kan?

Jadi sama-sama lah kita jadi macam 'batu'. Walaupun batu akan hancur, tapi dia tetap dengan pendirian sendiri. Kalau tak nak jadi macam batu pun okey. Jadi diri sendiri lagi bagus. Betol tak?? Haha (^_^) Macam quotes ni,
 
TRUST YOURSELF, YOU KNOW MORE THAN YOU THINK YOU DO ! "


Assalamualaikum =)

No comments:

Post a Comment